Oczyszczanie organizmu – jakie pokarmy Ci w tym pomogą?

ADVERTS
Tabela Kalorii
oczyszanie-organizmuJedzenie oczyszczające organizm
 Dobrze trafiłeś – sprawdź, co warto wykorzystać, by zrobić sobie detoks!
 
Do odtruwania organizmu najlepiej nie podchodzić „z marszu”, lecz przez kilka dni dobrze jest przygotować do tego organizm, ograniczając mu powoli dopływ toksyn w postaci cukru, kawy, tytoniu, przetworzonych pokarmów, konwencjonalnych kosmetyków itd. Wtedy odtruwanie jest skuteczniejsze (łatwiej ustrój sobie z nim poradzi). Podczas samego odtruwania nie dorzucamy pokarmów oczyszczających do „normalnego” menu, lecz spożywamy tylko pokarmy oczyszczające.
 
Najlepiej wybrać sobie weekend, by zacząć oczyszczanie. Może ono trwać tylko 3 dni (weekendowy detoks), może trwać 7 lub 14 dni a nawet i dłużej – zależnie od indywidualnych potrzeb.
 
Co jeść podczas oczyszczania? 
 
Oto pokarmy, które ułatwią usuwanie szkodliwych toksyn z organizmu:
 
Algi (dulse, nori, wakame, kelp). Zawarty w nich jod pomaga wyregulować metabolizm. Dodatkowo bogate w chlorofil i alkalizujące minerały: wapń, magnez i potas.
 
Cytryna. Niezbędna na rozpoczęcie dnia (sok z połówki cytryny na szklankę letniej wody). Alkalizuje, pobudza ruchy perystaltyczne jelit, dostarcza witaminy C i bioflawonoidów (ma je głównie w skórce).
 
Jabłka. Pełne błonnika w obydwu postaciach: nierozpuszczalny i rozpuszczalny (pektyna), które chłoną toksyny jak gąbka i wymiata je poprzez układ trawienny.
 
Siemię lniane. Niezbędne podczas detoksu, pełne kwasów Omega-3, błonnika i lignanów działających jak szczotki wymiatające z organizmu wszystko to, czego chcemy się jak najszybciej pozbyć. Badania wykazują, że spożywanie siemienia jest wskazane także z uwagi na ochronę antyradiacyjną, a jak wiadomo szkodliwego promieniowania wokół nas nie brakuje. Pamiętaj, aby siemię mielić zawsze bezpośrednio bez spożyciem (np. w młynku do kawy), Nie kupuj zmielonego, odtłuszczonego siemienia, ponieważ nie będzie ono miało tej mocy oczyszczającej co świeżo mielone. Przeczytaj również: Siemię lniane - poprawi zdrowie i urodę!
Kapusta biała. Posiada cenne antyoksydanty – glukozynolany, mające silne działanie antynowotworowe. Ma dużo witaminy C i K, a kalorii tyle co nic. Aby wykorzystać jej pełen potencjał antyoksydacyjny należy jadać ją na surowo (surówki, soki). Bigos nie jest najlepszym pomysłem, podobnie jak prezydencka kapuściana zupa.
 
Owoc granatu. Bogaty w antocyjany, cenne antyoksydanty nadające ziarenkom śliczną rubinową barwę. Antocyjany chronią nasze DNA przed uszkodzeniami i stanami zapalnymi, przywracają wigor i działają odmładzająco.
 
Rukola. Drobne listki są ciemnozielone i pełne chlorofilu. Jest to warzywo z rodziny krzyżowych, do których należą m.in. kapusta, brokuł czy kalafior. Jak wszystkie krzyżowe zawiera sulforafan, molekułę o niezwykłym potencjale antynowotworowym. Luteina i zeaksantyna natomiast działają odmładzająco na skórę i chronią wzrok.
ADVERTS
Uroda